Saturday, March 8, 2014

Ziarah Mahabbah dan Bancian

Salam kebersamaan kepada sahabat-sahabat sukarelawan, adalah dimaklumkan bahwa pihak pertubuhan melalui pembina utama, AF Ustaz Abd Halim mengagendakan ziarah mahbbah ke perkampungan Orang Asli dengan diselitkan program bancian penduduk dengan pemantauan bersama pembina Dasuki. 

Program ziarah mahabbah ini direncanakan berkonsep mingguan yang mana untuk mengupayakan kekerapan yang berterusan di samping memberi kesempatan kepada sukarelawan-sukarelawan yang berminat untuk bergabung sesuai dengan kelapangan masing-masing. Kekerapan ziarah adalah penting dalam usaha mengekalkan hubungan silaturahmi disamping upaya dakwah yang terus menerus. Manakala program bancian ini adalah proses pendataan ulang penduduk masyarakat Orang Asli di Hulu Kinta untuk kepentingan dan kegunaan Jabatan Agama Islam Perak.

Dan pada masa yang bersamaan, pihak pertubuhan merakamkan jutaan terima kasih kepada saudara Dasuki Wahab selaku pembina baru di pertubuhan. Pandangan dan kepakaran beliau amat dialu-alukan dalam memperkasakan struktur organisasi dan komunikasi dengan pihak luar. Semoga sama-sama kita beroleh manfaat. InsyAllah.



No comments:

Post a Comment