Tuesday, September 3, 2013

Program Qurban 2013

Alhamdulilah, pihak pertubuhan mempelawa sahabat-sahabat yang berkelebihan dan berkemampuan untuk sama-sama meraikan dan menjayakan program Qurban 2013 sempena Eidul Adha 2013/ 1434H. Seperti tahun-tahun sebelumnya, program Qurban ini akan ditumpukan di kawasan perkampungan Orang Asli di sekitar Hulu Kinta. Tahun ini, pihak pertubuhan mengupayakan untuk diadakan program Qurban di beberapa buah perkampungan Orang Asli sebagai upaya meraikan dan memberi kesempatan untuk mereka menghayati nilai-nilai di balik balik peristiwa Qurban tersebut.

Antara faktor lain pihak pertubuhan mengupayakan usaha ini adalah, untuk memberi kesempatan kepada masyarakat Orang Asli untuk mempelajari cara penyembelihan mengikut syariat Islam dan hikmat disebalik itu. Dan seterusnya membiasakan mereka untuk mengamalkan dalam kehidupan seharian.
Dengan program ini juga diharapkan, apa yang kita sumbangkan ini memberi pahala dalam berqurban dan berdakwah. 

Pihak pertubuhan menawarkan RM 450 untuk satu bahagian, ini termasuk biaya operasi seperti pengangkutan, penyembelihan dan jamuan bersama masyarakat kampung. Kepada yang berminat, dapatlah menghubungi AJK pertubuhan untuk urusan lanjut.


No comments:

Post a Comment