Sunday, January 20, 2013

Kenderaan Dakwah

Dalam melancarkan setiap program dijalankan oleh Pusat Dakwah & Kebajikan OA Hulu Kinta, pihak pengurusan menggunakan kenderaan pancuan 4 roda Mitsubishi Pajero sebagai alat pengangkutan utama atau lebih dikenali 'kenderaan dakwah' kerana perannya yang amat besar dalam kegiatan dakwah.
Selain berperan sebagai 'kenderaan dakwah' dalam menjalankan usaha-usaha dakwah, 'kenderaan dakwah' ini juga berperanan sebagai kenderaan jenazah apabila diperlukan dan truk untuk mengangkat pelbagai barang-barang untuk keperluan di tempat yang dituju.

Geografi yang berbukit bukau dan jalanan balak menyukarkan perjalanan sekiranya dengan kenderaan biasa. Oleh hal demikian, khidmat kenderaan pacuan 4 roda seperti 'kenderaan dakwah' ini amatlah diperlukan walaupun sering uzur dalam menjalankan khidmat.

Sehubungan dengan itu, kami juga amat mengalu-alukan bantuan kepada pihak yang sudi untuk menyediakan sebuah kenderaan pacuan 4 roda yang baru atau bekas, ataupun membiayai kos-kos penjagaan dan servis kenderaan dakwah yang sedia ada agar dapat terus bertahan dalam menjalankan khidmat.

Truk Barang

Bawa Student2 Khidmat Sosial

Mengangkat jenazah


No comments:

Post a Comment