Tuesday, September 30, 2014

Kenderaan Dakwah

Alhadulillah, pihak pertubuhan telah diperkuat dengan 3 buah kenderaan dakwah yangmana adalah milik peribadi pembina pertubuhan. Tapi adalah sedia maklum, kenderaan dakwah yang sedia ada ini masih dalam keterbatasan dari segi upaya dan tenaga kerana faktor keuzuran kenderaan tersebut. Pajero ABX, yang merupakan kenderaan dakwah yang utama masih dalam proses baik pulih dan masih dalam kendala kewangan, tapi pertubuhan masih mengupayakan secara perlahan-lahan. Kenderaan lain adalah Vitara milik Pak Teh di samping Kia Sportage milik AF Ustaz Halim.

Dengan keterbatasan yang ada, kami masih mengupayakan agar kesinambungan berterusan dalam memastikan usaha dakwah dan kebajikan di perkampungan Orang Asli dapat diteruskan. 

Banyak pihak menanyakan akan kepentingan kenderaan dakwah ini khasnya kenderaan pacuan 4 roda ini, kami dapat simpulkan beberapa perkara utama iaitu :
1. Dapat digunakan sebagai kenderaan jenazah bilamana van jenazah tidak dapat digunakan
2. Mengangkut peserta / sukarelawan ke perkampungan Orang Asli
3. Membawa bantuan barang sumbangan harian dan pakaian bekas 
4. Akses kepada kampung yang mempunyai kendala dari segi jalan raya..

Sehubungan dengan itu, kami masih mengharapkan bantuan orang ramai untuk mendapatkan sebuah kenderaan pacuan 4 roda yang baru, InsyAllah setiap sumbangan yang diberi mendapat perlepasan cukai daripada LHDN.







No comments:

Post a Comment