Saturday, June 21, 2014

Kembara RM3-RCMP ke KOA Gerol

Rural Medical Mobile Mission (RM3) - Royal College of Medicine Perak (RCMP) yang diketuai oleh Prof Madya Dr Abdul Karim Russ bersama-sama sukarelawan RM3 telah mengadakan kembara ziarah ke KOA Gerol, Sungai Siput. RM3 adalah merupakan salah satu rakan kerja pertubuhan terutama dalam bidang kesihatan dan kesukarelawanan. 

RM3 adalah antara grup yang aktif dalam melakukan pemeriksaan kesihatan dikalangan masyarakat luar bandar terutama masyarakat Orang Asli, penyelidikan, pendidikan serta melatih muka-muka baru khasnya dari pelajar-pelajar jurusan kesihatan. Selaras dengan matlamat RM3 iaitu sebagai wadah menyediakan pelapis kesihatan yang berkualiti di samping mendukung motto RCMP-UniKL iaitu 'Where knowledge is applied'.

Program mereka bukan sebatas menyediakan pemeriksaan kesihatan, tapi juga mempromosi aspek pencegahan seperti kebersihan diri dan kaunseling. 

Di samping melakukan program-program utama mereka, RM3 turut menyelitkan usaha dakwah iaitu dengan solat berjamaah, sukaneka dan makan bersama penduduk.


















No comments:

Post a Comment